czwartek, 26 maja 2016

"Zostań ze mną" TOM 1 // TOM 2


Tytuł: Zostań ze mną TOM 1 // TOM 2
Tytuł oryginalny: Stay with me
Autor: J.Lynn
Tłumaczenie: Julia Wolin
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 265 // 247
Data premiery: 29.01.2015r. // 10.03.2015r.


  Calla-dwudziestojednoletnia dziewczyna, studentka. Jest ona inna niż wszyscy jej rówieśnicy, ponieważ nigdy nawet nie całowała się z chłopakiem, alkohol omija szerokim łukiem i każdego dnia pod grubą warstwą makijażu musi ukrywać bliznę przecinająca jej policzek. Reszta jej ciała, podobnie jak twarz, również nosi okropne znamiona. Po wypadku, którego doświadczyła zostały jej przykre wspomnienia od których próbuje uciec. Niestety pewnego dnia jej koszmar wraca, matka, o której przez ostatnie lata próbowała zapomnieć, okrada ją ze wszystkich oszczędności i pakuje ją w ogromne długi. Dziewczyna musi powrócić do rodzinnego miasteczka i odzyskać pieniądze, bez których nie jest w stanie przetrwać. Nie zdaje sobie sprawy, jak zmieni się jej życie. Poznaje ona Jax'a, przystojnego chłopaka, który pomaga jej przebrnąć przez całą tą sytuację i chroni ją przed prawdziwym niebezpieczeństwem jakie grozi jej ze strony wrogów Mony-ćpunki i pijaczki. Ich znajomość, jak przystało na dobre New Adult, rozwija się od zwykłej opiekuńczości do głębokiego uczucia i gorącego seksu. 

   Autorka miło mnie zaskoczyła, ponieważ spodziewałam się banalnego romansidła, którą jej powieść w 100% nie jest. Utwór nie jest rozwleczony, nawet przez chwilę nie można się nim nudzić, ponieważ akcja cały czas się rozwija, cały czas coś się dzieje. W tekście nie ma melancholii. Sceny są dopracowane, ale nie na siłę wydłużane. W niektórych momentach czułam jakby akcja rozgrywała się w w moim pokoju, że obserwuję ją na żywo. Były momenty słodkie, podniecające, ale też takie przez które zbierały mi się łzy w oczach. Były także sceny wywołujące gęsią skórkę, takie przez które wstrzymywałam oddech. Jedynym minusem tej książki jest to, że Jax używał za dużo zwrotów takich jak "kotku" lub "słodka", co zaczynało mnie powoli irytować.
Ogólnie, podsumowując, gorąco polecam!
Moja ocena to 9/10 :)

Zachęcające cytaty:

"Piśnij chociaż słowo, a pożałujesz-ostrzegł i w ciemnym świetle coś ostrego zalśniło przy kąciku mojego prawego oka.-Wyrównam ci buźkę.
Byłam wściekła, ale jak patrzyłam w jego ciemne oczy, na dnie żołądka czułam lodowatą kulę. Wyraz jego twarzy i skrzywienie ust sugerowały, że nie rzuca słów na wiatr. Płytko wciągnęłam powietrze. (...)
-Mona ma niecały tydzień, potem Isaiah straci cierpliwość-mówił dalej i lekko przekręcił nóż. Nie mogłam złapać tchu.-Jeśli się nie pojawi do przyszłego czwartku, to będzie twój problem. I problem tego gnoja."

"-Calla?
Zacisnęłam oczy i wstrzymałam oddech.
-Wiem, żnie śpisz.
Cholera.
-Śpię!
Zaśmiał się głęboko.
-Bardzo szybko odpowiadasz, jak na kogoś, kto śpi.
-Bo umiem mówić przez sen.
Znów się roześmiał tym śmiechem, od którego podkulałam palce u nóg."

4 komentarze:

  1. Muszę to koniecznie przeczytać! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam dawno zarówno o serii jak i autorce, ale potem na długi czas zapomniałam. Dzięki za przypomnienie o tej serii :D
    Zapraszam w swe skromne progi (http://nerdprostozksiazki.blogspot.com/), może ci się spodoba i zostaniesz na dłużej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już kilka książek tej autorki i bardzo mi się podobały. Te powieści też muszę przeczytać w najbliższym czasie.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie jestem w trakcie czytania pierwszego tomu Zostań ze mna świetna książka. Zapraszam do mnie http://wswiecieksiazeek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń